Ruohonjuuren hyvinvointi- ja painonpudotuskurssi (päivä 2)

Voiiiiii.. olen niin ylpeä kurssilaisistani! Tapaamisemme aikana tuli julki, että jokainen oli edennyt omien tavoitteidensa suhteen jo viikon aikana huikeasti! Paino tippuu eikä sokerikoukutkaan enää hallitse elämää, kun motivaatio on kohdillaan ja perusrunko ruokavaliosta on korjattu. Sokerikoukussa eläjien kannattaa tarkistaa ruokavaliostaan proteiinin saanti, sillä sen puute saattaa aiheuttaa sokerihimoja.

Tällä kertaa otimme käsittelyyn niin vanhan ja niin toimivan yhdistelysäännön, jonka tri Howard Hay kehitti USA:ssa jo vuonna 1933. Pääperiaate on syödä aterioilla joko neutraalien ruokien (esim. kasvikset, vihannekset, juurekset, öljyt) kanssa joko tärkkelysruokia (esim. vehnä/spelt, ohra,ruis, kaura, gluteenittomat viljat, peruna, bataatti,maa-artisokka) tai proteiinipitoisia ruokia (esim. liha, muna, kala, hapanmaitotuotteet, pähkinät, siemenet). Ei niin että kaikkia ruoka-aineita nautitaan samaan aikaan. Yhdistelysäännöstä on apua erityisesti painonpudotuksessa, ruoansulatusvaivoissa, dysbiooseissa, allergioissa, ruokaintoleransseissa, iho-ongelmissa ja erilaisissa kroonisissa vaivoissa.

wholefood360(Kuvan lähde: www.iltalehti.fi)

Kurssilaiset pääsivät myös kokeilemaan helppoa ja nopeaa Voimaruoka 360 Wholefood välipala- ja aamupalavaihtoehtoa.

Voimaruoka suklaaKoko perheen helppokäyttöinen ja täysin luonnonmukainen proteiini- ja superfoodsekoitus sisältää mm. yli 40% proteiinia, kuituja, mineraaleja ja hyviä rasvoja. Makuina vanilja ja suklaa.

Tämä sekoitus tuo helpotusta kiireiseen aamuun, sillä sekoituksen voi heittää vaikkapa smoothien joukkoon. Sen voi myös lisätä jugurttiin tai muihin ruokiin tai sekoittaa vain veden tai maidon kanssa. Se toimii myös täyttävänä ateriankorvikkeena tai välipalana.

Ihaninta on se, ettei tuotteeseen ole lisätty mitään keinotekoista, ei sokeria eikä lisäaineita!

Vaniljan makuinen sekoitus on ihanaa puolukan kanssa, joten jaan teille reseptin jota kannattaa ehdottomasti kokeilla 🙂

Puolukka-vaniljasmoothie

1,5dl puolukoitalingonberries

2dl maitoa (esim. kookosmaitoa)

1 pussi 360 Wholefood vaniljaa

(makeutuksena tarpeen mukaan hunajaa, koivusokeria tai steviaa)

Surrauta blenderissä sekaisin ja nauti!

Kts. lisää: www.suomenvoimaruoka.fi/360

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.