Pellavansiemenet ovat kotimaista superfoodia

Olen täysin koukussa pellavansiemenrouheeseen <3. Ne tuovat kylläisyyttä puuron joukossa ja tukevat herkän vatsan toimintaa tehokkaasti (jopa IBS:tä kärsiville) ja mikä parasta.. ne ovat kotimaista täyttä ravintoa.

Mitä hyötyä pellavansiemenien käytöstä on?

  • ehkäisee ummetusta (liukenematon kuitu).
  • verensokerin tasapainoitukseen (liukeneva kuitu).
  • korkean kolesterolin laskemiseen. N. 2rkl/pva laskee kolesterolia 3-6kk sisällä n.13%. Tehokas yhdistelmä laadukkaan kaurapuuron kanssa (kauran beetaglukaani).
  • vegaaneille todella hyvä omega-3 lähde.

linomix

Mitä pellavansiemenistä saa?

  • lignaaneja 100-1000kertaa enemmän kuin muissa ruoka-aineissa.
  • omega-3  rasvahappojen lähde (ALA 40-70%).
  • Omega-6 lähde (LA 10-25%).
  • sis. kivennäis- ja hivenaineita (magnesium, kalium, rauta, pii).
  • kuitua 28g/100g.
  • proteiinia 20g/100g.
  • suolistoa hellivää lima-ainetta.

 

(Kuva: Linomix tuote sisältää pellavarouhetta, kuivattuja antioksidanttirikkaita marjoja: mustikkaa, tyrniä, karpaloa, ruusunmarjaa, kauranlesettä ja intiaanisokeria)

Annostelu ja käyttö: Osta kokonaisia siemeniä ja rouhaise tehosekoittimessa pieneksi ennen käyttöä. Voit myös liottaa siemenet/rouheen runsaassa nesteessä, jotta ravintoaineet imeytyvät tehokkaimmin. 2rkl/pva puuron, jogurtin tai pirtelön sekaan sekoitettuna.

Säilytys: Ilmatiivissä (tummassa) lasipurkissa jääkaapissa.

Muista: Juoda tarpeeksi nesteitä, kun lisäät kuitulisiä tavalliseen ruokavalioon ja aloita pienellä annoksella. Käytä luomumerkillä varustettua tuotetta.

 

(Lähde: Parantava ruoka: Pellavarouhe, Mividata)

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.